1112.jpg2112.jpg

Провідні патофізіологи-педагоги України обговорили нагальні проблеми викладання навчальної дисципліни

7 жовтня 2016 р. у рамках VII Національного конгресу патофізіологів України, що проходив у Харкові на базі Національного фармацевтичного університету, відбувся круглий стіл з воркшопами "Питання викладання патофізіології".

Дискусію довкола порушеної проблеми започаткував завідувач кафедри фізіології і патофізіології Сумського державного університету, професор Олександр Атаман, який виступив з доповіддю "Оцінювання знань студентів як критична ланка навчального процесу і ключова проблема якості освіти"

(див. тут). Основний акцент у доповіді було зроблено на конфлікті інтересів в оцінюванні знань, який виникає між трьома суб'єктами освітнього процесу: державою, студентом і викладачем. На думку доповідача, без розв'язання конфліктів у площинах держава-студент, держава-викладач і студент-викладач годі сподіватися на поліпшення якості підготовки майбутніх лікарів, як того вимагають Закон України "Про вищу освіту" і суспільство.

Темою наступної доповіді був "Проект molecula.club: досвід вільних лекцій з молекулярної патології", який представив професор Віктор Досенко. Цей проект, що його здійснюють науковці Інституту фізіології ім. О.О. Богомольця, передбачає курс лекцій з патофізіології для лікарів і студентів-медиків, що прагнуть отримати ультрасучасну інформацію без відриву від фундаментальних знань. Він складається з 7 тематичних блоків по 5 лекцій у кожному (докладно див. http://www.molecula.club/). Було проаналізовано перспективи on line освіти з урахуванням сучасних можливостей розміщення навчального матеріалу (контенту) на різних веб-платформах і в рамках різних освітніх проектів і програм.

Про початковий етап організації і методичного забезпечення дистанційного навчання студентів-фармацевтів ішлося в доповіді доцента Валерії Гнатюк "Практичний досвід впровадження дистанційного курсу на кафедрі патологічної фізіології НФаУ". Доповідачка розповіла про труднощі, що їх доводиться долати на кожному кроці впровадження курсу і які торкаються всіх сторін E-learning: нормативної, методичної, програмної, технічної, комунікативної. Проте, на тверде переконання викладачів кафедри, система дистанційного вивчення патофізіології має гарні перспективи і заслуговує на подальшу роботу над нею.

На завершення круглого столу завідувачі кафедр та інші присутні мали змогу внести свої пропозиції до резолюції Конгресу – до тієї її частини, що стосується навчального процесу і викладання патофізіології як фундаментальної дисципліни, що посідає центральне місце у підготовці майбутніх лікарів.

 

 

                                       

Професор Олександр Атаман (м. Суми)

  

Професор Віктор Досенко (м. Київ)

Доцент Валерія Гнатюк (м. Харків)

Під час дискусії. Професор Сергій Зябліцев (м. Київ)

Президія круглого столу (зліва направо): проф. Олександр Атаман, проф. Юрій Бондаренко, проф. Олександр Шевченко

joomla3x